Dag 4 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Claudia Waard - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Claudia Waard - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Claudia

20 Mei 2016 | Indonesië, Kuta

Een beetje dezelfde dag als gisteren.
Ontbijt, strand en zwembad.
Vandaag beetje verbrand, omdat ik 2 uur
Heb gekletst in het zwembad.

Wim, 69 jaar heeft 2 jaar geleden zijn vrouw verloren.
Hij komt hier al 20 jaar. 20 jaar geleden heeft hij
Via Foster Parents een zoon geadopteerd.
Hij komt uit Java, maar omdat daar geen werk is, is hij
Naar Bali gekomen. Wim heeft hem dus nu 20 jaar
Financieel onderhouden. Hij is werkzaam in een Laundry
Daar werkt hij van 9:00 uur tot 22:00 uur.
Geen vakantie, 7 dagen per week,als hij ziek is geen geld.
Hij verdient 3 miljoen roepiah(200 euro)
Zijn huur is 2,2miljoen roepiah dus hij houdt 800.000 roepiah over.(50 euro)Eten krijgt hij op zijn werk, maar moet het verder
Met dat geld doen. Hij doet het hier heel goed, de meeste
Hebben nog minder en wonen in een hutje.
Ik vroeg: heeft hij een vriendin? Nee, dat kan hij niet betalen.
Wim is nu voor hem aan het sparen, om zelf een Laundry te beginnen. Hij haalt dan personeel uit Java, want daar is geen werk. Die mensen slapen dan op de grond tussen het wasgoed in.
Je gelooft het bijna niet. Dit is even in een notendop, een verhaal.

Vandaag hoorde een man die aan het zwemmen was dat ik uit
Rotterdam kwam en kwam er bij staan. Hij kwam uit Brielle en woonde nu on het Gooi. Hij zei als je hier geld, paspoort en condooms bij je hebt, kom je een heel eind. Er lag idd een Balinese naast hem. Ik tegen Wim(toen hij weg was) Zou hij steeds een ander hiermee naartoe nemen? Hij zei dat moet je even vragen? Ik zei vraag jij dat, is beter mannen onder elkaar

• 20 Mei 2016 - 17:53

Marjolein:

Wat een verhaal nu dan zijn we hier rijk. Je hebt daar zeker alleen maar rijk en arm.heb je nu verder een rustige dag gehad.morgen komen ria en piet ik hoor wel hoe het morgen in debinnenland er nog gaat nog veel plezier en voor straks welterusten

• 20 Mei 2016 - 19:14

Angelique :

Je bent weer lekker bezig ,ja als je niks zegt kom je ook niks te weten veel plezier op jullie excursie morgen x

• 21 Mei 2016 - 09:29

Marjoleinswemmer1@hetnet :

Hallo zijn jullie al in de binnenlanden claus er ging denk ik iets verkeerd want jouw reisverslag stond op de siste van América nu sta je op de siste van bali dat is beter. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat veel plezier dikke kus xxx